ازاي ميتضحكش عليك في عروض الوايت فرايدي في مصر 2024!

ليه عروض الوايت فرايدي ساعات بتكون خدعة؟

كتير من اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء بيستغلوا انتظار الناس لموعد الجمعة البيضاء وبيعملوا شوية خدع يوهموا الناس أن تخفيضات و عروض الجمعة البيضاء هي عروض حقيقة، الخدع دي زي:

  1. بيستخدموا اسلوب “دعاية التفخيم” في خصومات الجمعة السوداء في مصر علشان يحسسوك أن العروض والخصومات دي أقوى و أفضل عروض في السنة و أن في حاجة هتفوتك لو ملحقتش العرض، و انت أكيد الفترة اللي فاتت قريت كتير العنوان ده ” اقوى عروض الشاشات فى مصر ” أو ده ” افضل عروض الموبايلات فى مصر ” .
  2. بيعملوا عروض بلاك فرايدي على المنتجات القديمة أو مش إصدار السنادي، واللي كدا كدا بيعملوا عليها تخفيض في أي وقت من نهاية كل موسم؛ يعني خصومات و عروض بلاك فرايدي 2023 غالبًا هي نفسها خصومات نهاية الصيف أو نهاية الشتا على موديلات و إصدارات 2022 ؛ خلي بالك أن دا بيحصل كتير خصوصًا في عروض الملابس.
  3. بيقللوا من سعر المنتج لكن بيزودوا في مصاريف الشحن و التوصيل، و يقنعوك أن ده بسبب ضغط عروض الجمعة البيضاء !
  4. بينزلوا عروض الجمعة البيضاء بخصومات كبيرة جدا، و أول ما تيجي تشتري يقولك ” لقد نفذت الكمية! “
  5. مع قرب ميعاد الجمعة البيضاء في مصر بيحصل زيادة تدريجية في أسعار المنتجات المختلفة، علشان في عروض الجمعة البيضاء يعملوا خصم بنفس قيمة الزيادة التدريجية اللي حصلت، وبكدا سعر المنتج في العرض اللي هتشتريه هو نفسه سعر المنتج الأصلي، سواء بتدور على عروض الجمعة البيضاء على الموبايلات أو عروض على الشاشات أو عروض على الاجهزة الكهربائية المختلفة.

يعني ايه الكلام ده؟

يعني أن كل اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء عارفة أن تاريخ البلاك فرايدي أو يوم الجمعة البيضاء بيوافق اخر جمعة من شهر نوفمبر، وبكدا عروض البلاك فرايدي في مصر 2023 المفروض تكون يوم 27 نوفمبر.

وشوية من الاماكن دي بتعتمد على زيادة الاسعار بشكل تدريجي طول فترة شهر اكتوبر أو من بداية شهر نوفمبر، علشان انت تحس أن اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء فعلا عاملة عروض! لكن في الحقيقة هي عروض مزيفة.

خلي بالك أن ده  مش معناه أنك متشتريش فترة عروض الجمعة البيضاء في مصر! الكلام ده معناه أنك لازم تكون مركز و أنت بتختار المنتج اللي عاوز تشتريه في البلاك فرايدي؛ علشان كدا احنا في تسعيرة عملنالك مقارنة بين كل اسعار المنتج اللي عاوز تشتريه في معظم اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء علشان تختار أوفر سعر ليك.

وكمان عملنالك رسم بياني توضيحي لتغيير سعر للمنتج اللي انت عاوزه على مدار الايام اللي فاتت علشان تتأكد بنفسك عروض البلاك فرايدي في مصر حقيقة ولا وهمية!

لا توجد صفقات وهمية بعد الآن! في تسعيرة دوت كوم، نحتفظ بمعلومات الأسعار السابقة لجميع المنتجات عبر الإنترنت في مصر. وبهذه الطريقة، يمكنك معرفة ما إذا كانت المبيعات أو الصفقات المعلن عنها من قبل المتاجر حقيقية أم لا. يُمكنك تصفح قسم تنزيلات الأسعار لدينا لرؤية جميع المنتجات التي تشمل تخفيضات أسعار فعلية. بالإضافة إلى ذلك، يمكنك مقارنة بين موصفات المنتجات و مميزاتها و عيوبها مع رسم البياني لتاريخ سعر المنتج لأي منتج لمعرفة تغيرات الأسعار. في المرة القادمة التي ترى فيها كلمة “عرض“، تأكد من التحقق من المنتج على تسعيرة دوت كوم أولاً، فقد يكون هناك متجر آخر يوفر سعرًا أرخص ويمكن توصيل المنتج في غضون 24 ساعة!

ازاي تعرف السعر الحقيقي للمنتج في فترة عروض الوايت فرايدي من خلال تسعيرة؟

  1. اختار المنتج اللي انت عاوز تعرف سعره من موقع تسعيرة.
  2. قارن سعر المنتج في اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء المختلفة.
  3. في أخر صفحة المنتج هتلاقي الرسم البياني التوضيحي اللي يعرفك أمتى سعر المنتج زاد أو قل خلال الفترة اللي فاتت.

بعد ما قارنت الاسعار و اتأكدت بنفسك أن عروض الجمعة البيضاء هي فعلا عروض وخصومات حقيقية، تقدر توفر كتير من سعر المنتج باستخدام كوبونات تسعيرة.

ازاي تختار أفضل عرض في عروض الوايت فرايدي؟

7 تركّات ممكن تعملهم علشان تشتري أفضل عروض الوايت فرايدي من غير ما تتخدع من اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء في مصر:

    1. متستناش ميعاد بلاك فرايدي مكان محدد من اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء، أو بمعنى أصح متأجلش اللي عاوز تشتريه لحد تاريخ يوم البلاك فرايدي 27 نوفمبر؛ لأن غالبًا معظم اماكن تخفيضات الجمعة البيضاء بيعملوا تخفيضات كتير طول شهر نوفمبر، وممكن لو استنيت لحد يوم 27 نوفمبر بالظبط متلاقيش المنتج اللي انت عاوزه بنفس المواصفات اللي حاببها و تلاقيه out of stock!
    2. قارن سعر المنتج قبل ما تشتريه في كذا مكان من اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء؛ ومش هتحتاج تكلف نفسك وقت وتدخل تدور على المنتج في 5 ولا 7 مواقع على الأقل! كل اللي عليك انك تكتب اسم المنتج في مكان البحث في تسعيرة و احنا هنقارن ليك كل الاسعار في كل المواقع اللي عاملة خصم على المنتج ده.
    3. اقرا كويس اسم الماركة اللي بتقدملك المنتج، لأن أوقات كتير بيكون في منتجات متقلدة بتقدملك سعر قليل جدًا في تخفيضات الجمعة البيضاء، لكن في الحقيقة أم المنتجات دي مش هتعيش معاك و هتكون صرفت فلوس على الفاضي.
      علشان تقرر إذا كانت دي ماركة كويسة ولا لأ، فممكن تسأل جوجل عنها، أو ممكن تسأل تسعيرة لأننا بنبين لك كل الريفيوهات الحقيقة عن المنتج اللي عاوز تشتريه وبكدا تقدر تعرف هو المنتج يستاهل تشتريه فعلًا ولا لأ.
    4. لو هتشتري أجهزة كهربائية سواء من عروض بى تك للاجهزه الكهربائيه 2023 أو عروض كارفور للاجهزه الكهربائيه 2023 أو غيرها من عروض اماكن الجمعه البيضاء المعروفة، لازم تخلي بالك من تاريخ إصدار الجهاز اللي عليه تخفيضات، لأن الإصدارات القديمة من أي جهاز مش لازم تستعجل علشان تشتريها لأن دايما بيكون عليها تخفيضات زي تخفيضات نهاية الموسم اللي بتكون مقاربة جدا في الفلوس اللي هتوفرها في تخفيضات الجمعه البيضاء.
    5. اتأكد من سعر المنتج قبل و بعد عروض الوايت فرايدي علشان تتأكد بنفسك إذا كانت عروض الجمعه البيضاء حقيقية أو مجرد خدعة؛ ومش لازم تشغل بالك بأنك تدور أو تسأل كتير عن سعر المنتج قبل و بعد الجمعة البيضاء، لأن في كل منتج على تسعيرة هتلاقي رسم بياني توضيحي بيظهرلك تاريخ تغيير السعر سواء بالزيادة أو النقصان.
    6. أعمل قايمة بكل اللي محتاج تشتريه في فترة عروض البلاك فرايدي في مصر، لأن اوقات ممكن نسبة الخصومات الكبيرة تخدعك وتخليك تشتري حاجات كتير ممكن متكنش ضرورية ليك في الوقت دا وممكن تستغنى عنها.
    7. ممكن حد ينصحك بالاشتراك في القائمة البريدية لكل اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء علشان تلحق العروض أول بأول؛ لكن احنا في تسعيرة عارفين ان ده ممكن يزحملك الايميل بتاعك بعروض انت اصلا مش مهتم بيها زي أنك تكون مهتم تشتري playstation 5 الجديد و يتبعتلك ايميل بعروض على جهاز العروسة! علشان نوفر عليك الزحمة دي عملنالك خاصية ” عرفني أول ما السعر ينزل ” واللي هتلاقيها في كل صفحة كل منتج من المنتجات اللي على تسعيرة، وبكدا هيوصلك ايميل بالعروض على المنتج اللي انت مهتم بيه بس.

اماكن عروض الجمعة البيضاء

بتختلف نسبة تخفيضات الجمعة البيضاء أو تخفيضات الجمعة السوداء على حسب اماكن العروض، احنا هنا جمعنالك أفضل عروض الجمعة البيضاء على حسب المكان.

عروض بلاك فرايدي كارفور مصر 2023

عروض كارفور مصر 2023 في عروض البلاك فرايدي بيتراوح ما بين 15% في عروض كارفور على الشاشات لـ 40% في عروض كارفور للاجهزه المنزليه ، و أعلى نسبة خصم في عروض كارفور مصر 2020 في عروض الاكل الطازة بيوصل لـ 60%

  1. عروض كارفور على الشاشات

عروض كارفور مصر 2023 على الشاشات في بلاك فرايدي 2023 بيوصل لـ 15%
انت تقدر تستخدم كوبونات تسعيرة في عروض كارفور مصر على الشاشات علشان توفر أكتر.

  1. عروض كارفور للاجهزه الكهربائيه

عروض بلاك فرايدي كارفور 2023 على الاجهزة الكهربائية بيوصل نسبة الخصم عليها لـ 40%

يعني تقدر توفر حوالي 2050 جنية في عروض كارفور على الغسالات لو اشتريت غسالة ملابس تي بي سي اللي قل سعرها من 5049 جنيه مصري لـ 2999 جنيه مصري.

وتقدر توفر 3000 جنيه في عروض ثلاجات كارفور لو اشتريت تلاجة باناسونيك بتقنية الانفرتر اللي سعرها 10.999 بعد ما كان 13.999 جنيه، بنسبة خصم 21% واللي تعتبر أعلى نسبة خصم في عروض ثلاجات كارفور الجمعة البيضاء 2020.

عروض كارفور مصر 2023 على ادوات المطبخ

ادوات المطبخ في عروض كارفور مصر 2023 زي الحلل والصواني و أطقم التوزيع، عليها خصم حوالي 55% على بعض الماركات المعروفة.

يعني تقدر توفر نص فلوسك تقريبًا لو اشتريت ادوات المطبخ من عروض كارفور مصر 2023 ، زي مثلا انك هتوفر 500 جنيه لو اشتريت طقم حلل نوفال 12 قطعة لأن قل سعرها من 1099 لـ 599 جنيه مصري في عروض الجمعة البيضاء.

ملحوظة: لو انتي عروسة وبتجهزي، هتلاقينا عاملين ليكي مقارنة بين انواع الاجهزة الكهربائية بأعلى نسبة خصم في أماكن مختلفة في صفحة جهاز العروسة من الإبرة للصاروخ.

  1. عروض موبيلات كارفور مصر 2023

بتوصل نسبة تخفيضات كارفور لـ 40% على بعض الماركات في عروض موبايلات كارفور في مصر.

يعني مثلا هتلاقي عروض موبايلات هواوي في كارفور بنسبة خصم 41% بحيث قل السعر من 7399 جنيه مصري لـ 4299 جنيه مصري، يعني تقدر توفر حوالي 3100 جنيه في عروض موبايلات كارفور على موبايل هواوي نوفا 7i.

  1. عروض كارفور لاب توب.

لحد دلوقتي كارفور مصر مصرحتش بنسبة الخصم على اللاب توب في عروض بلاك فرايدي كارفور مصر 2023 ، لكن لو عاوز تتمتع بنسبة خصم وقت شراء لاب توب من كارفور، استخدم كوبون خصم كارفور مصر 2023 من تسعيرة.

  1. عروض كارفور على التكييفات

أعلى نسبة خصم في عروض كارفور على التكييفات لحد دلوقتي هي 16% خصم، يعني تقدر توفر حوالي 1590 جنيه مصري على التكييفات اللي قل سعرها من 9589 لـ 7999 جنيه.

لو عاوز نسبة أكبر من الخصومات في تخفيضات كارفور مصر 2023 ، استخدم تقدر تستخدم كوبونات كارفور اللي بنقدمهالك في تسعيرة.

 

الخصم عروض بي تك على الشاشات بيصل لـ 50% في عروض البلاك فرايدي على بعض الماركات.

وأكبر مبلغ تقدر توفره هو 2000 جنيه مصري في عروض بي تك اليوم على الشاشات، لأن سعر التليفزيون السوني 40 بوصة في عروض بي تك على الشاشات قل من 6499 لـ 4499 جنيه مصري.

عروض الموبايلات في بي تك بخصومات تصل لـ 30% في عروض البلاك فرايدي في مصر 2023 .

في عروض بي تك اليوم على الموبايلات تقدر توفر حوالي 5000 جنيه في عروض ايفون  SE اللي عليه قل سعره من 15000 لـ 9999 جنيه مصري في تخفيضات بي تك على الايفون.

و عروض بي تك موبايلات سامسونج بنسبة خصم 25% على تليفون سامسونج جلاكسي z فليب في عروض بي تك اليوم.

نسبة الخصم في عروض بى تك للاجهزه الكهربائيه 2023 بتوصل لـ 25% على بعض الاجهزة.

في عروض بى تك على البوتاجازات ، تقدر توفر حوالي 1373 جنيه مصري لو اشتريت بوتجاز غاز اي شيف سمارت يونيون اير 5 شعلة اللي قل سعره من 7772 لـ 6399 جنيه مصري، بنسبة خصم 18% في عروض الجمعة البيضاء.

خصومات نون مصر 2023 في الجمعة البيضاء بتصل لـ 60% على بعض الاجهزة الالكترونية و خصم 50% في عروض نون للملابس.

  • عروض نون للموبايلات

خصومات نون مصر 2023 بتوصل لـ 50% في عروض نون للموبايلات.

يعني مثلا تقدر توفر 1000 جنيه مصري لو اشتريت موبايل توباز ماركة سيكو واللي قل سعره من 2000 جنيه لـ 999 جنيه مصري طبقًا لموقع نون.

  • عروض نون للملابس

خصومات نون مصر على الملابس و الأزياء بتوصل لـ 50% على بعض القطع.

و لو انت من محبي ماركة اديداس فانت تقدر توفر 1626 جنيه بنسبة خصم 54% على سنيكرز اديداس اللي قل سعره من 2965 جنيه لـ 1339 مصري طبقًا لموقع نون.

 

تقدر تتمتع بخصم أكبر لو استخدمت كوبون نون من موقع تسعيرة.

اعرف ازاي تستخدم كود خصم نون من هنا.

كوبون خصم نون مصر 2024 10% على جميع المنتجات المتاحة بالمتجر من تسعيرة دوت كوم NOON-

احصل على خصم إضافي بقيمة 10% على جميع المنتجات في موقع نون مصر باستخدام كود خصم نون (Ts3era). ستتمكن من الاستمتاع بتخفيضات نون مصر حتى على المنتجات المخفضة! فقط قم بلصق الكوبون في ملخص عربة التسوق لتحصل على التخفيض وتوفّر المزيد من المال. استفد من عروض خاصة عند التسوق من متجر نون مصر عبر تسعيرة، حيث يمنحك كوبونات خصم الإضافية" خصومات إضافية ومذهلة. لا تضيع فرصة الحصول على خصم 10% عند شراء أي منتج من موقع Noon مصر، فلا يوجد حد أدنى للإنفاق للاستفادة من هذا العرض. لا تنسى استخدام كود نون (Ts3era) عند السداد لتحقيق الخصم والاستمتاع بتجربة تسوق مميزة. استفد من عروض نون مصر 2024 واحصل على تخفيضات هائلة على مجموعة واسعة من المنتجات والماركات في مختلف الفئات وأقسام التسوق على موقع Noon. لا تضيع فرصة الحصول على أفضل المنتجات بأسعار مخفضة!
كوبون خصم نون 2024 مصر -نون السعودية - نون الامارات 2024 10% على جميع المنتجات المتاحة بالمتجر من تسعيرة دوت كوم NOON-

الخصومات في عروض جوميا مصر 2023 بتوصل لـ 80% على بعض المنتجات، دوس صورة المنتجات اللي انت حابب تشتريها و اختار العرض اللي يناسبك.

ملحوظة: متنساش تستخدم الرسم البياني التوضيحي لتاريخ السعر من تسعيرة علشان تقدر تعرف عروض الجمعة البيضاء الحقيقية وتشتري المنتج اللي انت عاوزه و انت متطمن 😉 

عروض الوايت فرايدي اليوم Flash Sale

نسبة الخصم في عروض موبايلات شاومي 18% ، يعني تقدر توفر حوالي 320 جنية لو اشتريت موبايل ريدمى 6A في عروض جوميا بلاك فرايدي على الموبايلات، لأن التخفيض في سعره من 1790 لـ 1470 جنيه مصري.

عروض جوميا على الشاشات بتوصل لـ 36% في عروض الجمعة البيضاء في مصر. دلوقتي تقدر تشتري شاشة تليفزيون جاك 43 بوصة في عروض جوميا على الشاشات بـ 3,222 بدل 4,999 بنسبة خصم 36% ، يعني المبلغ اللي هتوفره حوالي 1777 جنيه مصري.

عروض جوميا للادوات المنزلية بتوصل لـ 50% على بعض المنتجات في عروض الجمعة البيضاء في مصر 2023 . يعني لو حابب تشتري قلاية كهرباء من الماركة المعروفة Philips فـ انت تقدر توفر 1552 جنيه مصري بنسبة خصم 44% ، لأن سعر قلاية philips قل في عروض الجمعة البيضاء من 3,499 لـ 1,947 جنيه مصري.

أما عروض جوميا مصر 2023 على الاجهزة الكهربائية زي التخفيضات على الثلاجات بيوصل لـ 30% على بعض ماركات الثلاجات. و سعر ثلاجة فريش 369 لتر وصل لـ 5537 جنيه بعد 6600 جنيه في عروض الجمعة البيضاء، يعني كدا تقدر توفر حوالي 1063 جنيه مصري.

عروض جوميا على التكييفات بتوصل لـ 40% على بعض ماركات التكييفات.

سعر تكييف هواء سبليت بارد – 3 حصان في عروض جوميا بلاك فرايدي 2023 هو 7499 جنيه بدل 11999 جنيه مصري، بنسبة خصم حوالي 38%.

و نسبة تخفيضات جوميا على تكييفات شارب بتصل لـ 50% ، فمثلا تكييف شارب اسبليت 3 حصان بارد – ساخن من موديل AY‎-AP24RSE سعره في عروض الوايت فرايدي 9999 بدلا من 19900 جنيه مصري.

أعلن موقع سوق. كوم أن عروض البلاك فرايدي أمازون مصر 2023 هتوصل لـ 70% خصم على كتير من المنتجات. دوس على الصورة علشان تشوف عروض البلاك فرايدي من سوق كوم وتختار منها اللي يناسبك.

لو بتدور على عروض ايفون في عروض سوق كوم للموبايلات، هتلاقي أعلى نسبة خصم على الايفون هو 21% على ابل ايفون 11 برو اللي هتوفر 5,036 جنيه لو اشتريته من سوق لأن سعره قل من 24,475 جنيه لـ 19,439 جنيه مصري.

نسبة التخفيضات في عروض شاشات أمازون مصر  بتوصل لـ 40% على بعض الماركات. يعني انت تقدر توفر حوالي 15,000 جنيه في فترة عروض الجمعة البيضاء لو اشتريت شاشة ال جي 55 بوصة بسعر 24,999 بدل من 39,999 جنيه.

عروض الوايت فرايدي حسب المنتج

نسبة التخفيضات في عروض الوايت فرايدي بتختلف على حسب اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء و حسب نوع المنتج اللي حابب تشتريه؛ لو بتدور على افضل عروض الموبايلات فى مصر ، أو اقوى العروض على الشاشات؛ فاحنا جمعنالك كل عروض الوايت فرايدي بأعلى نسبة خصم في اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء المختلفة علشان تقارن بين العروض والخصومات براحتك وتختار اللي يناسبك.

افضل عروض الموبايلات فى مصر في عروض الوايت فرايدي

دي تجميعة افضل عروض الموبايلات في مصر على حسب أعلى نسبة خصم في كل اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء في مصر 2023 .

اقوى عروض الشاشات فى مصر في عروض الوايت فرايدي

اختار الماركة المفضلة ليك على حسب أعلى نسبة تخفيض في اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء في مصر 2023 .

افضل عروض اللاب توب في مصر في عروض الوايت فرايدي

قارن بنفسك بين عروض كارفور على اللاب توب و عروض بى تك لاب توب و عروض جوميا لاب توب ، وأعرف تقدر توفر أد ايه من خلال أعلى نسبة تخفيضات لابتوب في الماركات المختلفة.

تخفيضات على التكييفات في عروض الوايت فرايدي

موعد الجمعه البيضاء دايما بيكون في الشتاء و دي فرصة كويسة ليك لو عاوز تشتري تكييفات، لأن بيكون في عروض على تكييفات البارد في الشتا بالإضافة لتخفيضات عروض الوايت فرايدي، أما عروض التكييفات بارد ساخن في عروض الوايت فرايدي ممكن توفر نص سعرها بنسبة تخفيض 50% على حسب اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء اللي هتشتري منها.

هنا جمعنالك ماركات مختلفة في عروض جوميا على التكييفات و عروض كارفور على التكييفات ، وغيرها من الاماكن اللي بتقدملك أعلى نسبة خصم.

ازاي تستخدم كوبونات تسعيرة؟

علشان تستخدم كود خصم نون من موقع تسعيرة أو كود خصم بي تك أو قسائم شراء سوق، كل اللي عليك انك تعمل الخطوات دي بالظبط و توفر أكتر 😉

  1. ادخل في أي وقت على موقعنا “تسعيرة”
  2. اختار صفحة كوبونات من أقسام الموقع.
  3. اعرف كل الماركات والعلامات التجارية اللي نقدر نوفرلك اكواد خصم معاها.
  4. اختار ماركتك المفضلة اللي عاوز تشتري منها.
  5. دوس على كوبون خصم ماركتك المفضلة و هيتعمله نسخ تلقائي.
  6. افتح صفحة شراء المنتج اللي عاوز تاخد خصم عليه.
  7. دخل كوبون الخصم و تمتع بتوفير أكبر مع تسعيرة.
Show next

قررت هتشتري ايه من عروض الوايت فرايدي؟

أخيرًا بعد ما عرفت ازاي ميتنصبش عليك في عروض الوايت فرايدي، وعرفت ازاي تحدد إذا كان الخصم على المنتج في تخفيضات الجمعة البيضاء هو فعلا خصم حقيقي ولا مزيف؛ لازم تفتكر تراجع كويس في سياسة التبديل والاسترجاع و تعرف حقوقك علشان تتجنب أي مشكلة ممكن تحصل بعدين لما تشتري في فترة عروض الجمعة البيضاء اللي بتكون دايمًا زحمة و أوردرات كتير ممكن تتبدل ببعض ، ودي حاجة مهمة سواء هتشتري من اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء الأونلاين أو اماكن تخفيضات الجمعه البيضاء الأوفلاين.

تسعيرة دوت كوم
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
كوبون خصم نون دوت كوم